Logo på firmagaver er et stærkt markedsføringsredskab

Som virksomhed foretager man en masse markedsføringsinitiativer og aktiviteter, for at øge sit brands synlighed. Ofte laver man reklame over for ens kunder eller andre interessenter, så kan man ‘få dem med på krogen’. Men nogle gange glemmer man, at ens medarbejdere er ens vigtigste interessenter. Det er sådan, at hvis man motiverer medarbejdererne og der er et godt arbejdsmiljø på arbejdspladsen, så kan man nå lidt. Hvis medarbejderne er motiverede, og kan på en eller anden vis identificere sig med dit brand, så kan de også bruges som markedsføringsinitiativer. Et godt markedsføringsinitiativ er Word of Mouth (WOM). Hvis dine medarbejdere er tilfreds, vil de uden at tænke nærmere over det tale positivt om din virksomheds brand. Word of Mouth er en af de bedste markedsføringsmetoder.

Kombiner WOM med tryk på firmagaver

Man kan kombinere WOM med tryk på firmagaver. Det er sådan at hvis medarbejdere allerede er motiverede, glade for at arbejde for dig, og allerede taler positivt om arbejdspladsen, virksomheden / brandet, så kan man tage det næste skridt. Når man køber firmagaver kan man få tryk på, så man også på den måde for reklame for ens brand. Dette kaldes for merchandise. Man kan få nøgleringe med logo, USB med tryk, logo på T-shirts, Blyanter med logo, kuglepenne og meget mere. Det er kun fantasien, der sætter grænser for merchandise produkter. Men merchandise er et stærkt markedsføringsredskab, hvis det kombineres med WOM. Dette er grundet at når andre mennesker for eksempel ser et USB med tryk eller nøgleringe med logo (selvfølgelig af dit brand), så bliver de nysgerrige. Jo flere gange de ser det, jo bedre effekt giver det. Og når man allerede har hørt meget positivt om virksomheden og brandet, så kan produkter med ens logo lige give det sidste til at man evt. bliver kunde hos virksomheden.